Sfaturi gratuite pentru dom’ patron de club

Nu de putine ori am luat parte la un eveniment unde nu doar mie mi se parea ca ceva nu-i ok…
De la organizare, promovare si pana la derularea efectiva a evenimentului, totul trebuie sa decurga conform planului…daca acest exista. Si ar trebui sa existe, sa fie totul pus la punct pana la cel mai mic detaliu. Totul trebuie anticipat si e musai sa fii pregatit. Pana la urma este o afacere, nu?

N-avem noi piata de milioane de euro dar facem parte din piata aia de cateva miliarde de euro generate anual in Europa din concerte, festivaluri etc.

In fiecare an apar localuri noi in Cluj iar de cele mai multe ori prezicerile mele au fost adevarate. Multe nu au rezistat un an! Putini pun pasiune in ceea ce fac, putini cerceteaza intai si apoi se apuca de un astfel de business, putini stiu sa-l intretina.

Un prim lucru important de stiut: Nu orice trupa / dj se potriveste localului tau!

Localul tau are un target si-l stii, doar il vezi pe la evenimente. De ce ai impresia ca daca un concert a avut succes undeva atunci iti va iesi si tie, trebuie doar sa rechemi trupa in oras si sa le fii tu gazda.
In primul rand trebuie sa tii cont de perioada. Nu chemi acelasi nume la doua luni dupa ultimul lor concert. Lumea vrea diversitate si uneori li se par prea mult sa chemi anual acelasi nume desi, chiar si in Cluj, exista tranzit.
Daca vrei neaparat sa faci o aroganta de genul asta atunci poti sa te bazezi pe Suie Paparude pentru ca n-ai cum sa dai gres cu ei. In mai-iunie 2011 au avut 5 concerte in 2 luni si toate au fost reusite icon wink Sfaturi gratuite pentru dom patron de club
Treci peste perioada si analizezi ce merita sa aduci, cati bani investesti in eveniment si ce profit vei face. Daca merita, daca ai sponsori in spate si stii cum sa te promovezi atunci te risti.

Nu te plange ca nu ti-a iesit evenimentul daca tu chemi o trupa rock iar targetul tau este ascultator de Kiss FM si Radio ZU.
“Da’ cum ca am bagat multi bani in promovare, am aparut peste tot, toata lumea stie ce-i in seara asta la mine-n club…” Da, doar ca ai facut cea mai mare greseala, ai sarit peste primul pas.

Gandeste pe termen lung
Am remarcat un trend intre localurile noi deschise. O luna, maxim doua, promovare in revistele de timp liber, 2-3 concerte / petreceri mai importante in perioada aia si…gata. Dupa aia tinem deschis zilnic pentru ca avem chirie mare dar nu stim sa calculam cheltuielile zilnice si daca merita. Las’ ca bagam retro night, ladies night, student night si whatever party ca lumea vine, doar peste drum de ce merge? Nu-i chiar atat de simplu.
Pornesti afacerea cu boost mare dar trebuie s-o si intretii. Iti faci afacere pentru prieteni, sa te lauzi in fata lor ca ai club sau investesti un an, chiar doi, si apoi incepi sa te gandesti la profit? Stiu un exemplu clar de club care a mers foarte bine in primii doi ani insa tot profitul a fost reinvestit. Si bine s-a facut pentru ca anul 3 a fost mai greu…

Construieste-ti o identitate si fii rabdator
Studentii si persoanele ce ies mai des noaptea sunt oameni dificili, greu de inteles. Sunt de tranzit, gusturile si trendurile se schimba des iar pe clientii fideli nu te poti baza prea mult. Mergi in fiecare local timp de o luna si-ti vei face prieteni noi, persoane care merg tot timpul acolo. Fa-le o vizita peste un an si ai sa vezi ca multi dintre ei lipsesc si s-au mutat in alta parte…
Ai nevoie sa-ti construiesti un brand, sa fii acel local care este cunoscut pentru aia si aia. Invata sa comunici cu targetul si publicul tau. N-ai bani de investit in promovare? Treci pe online si afla ce poti face gratis. Nu te astepta la cifre mari peste noapte si afla ca trebuie sa ai rabdare. Fara site / blog, facebook si twitter nu existi! Pe langa astea n-ar trebui sa lipseasca un newsletter si parteneriate stabile cu site-uri si reviste de timp liber. Toti accepta bartere daca stii cum sa pui problema icon wink Sfaturi gratuite pentru dom patron de club

Gandeste post eveniment
Unele evenimente se fac pentru a promova cele ce urmeaza. Faci unul mic unde iesi in gaura pentru a scoate mai in fata cel mare unde recuperezi.
Lumea nu doar trebuie sa stie ce urmeaza ci si ce a fost, cum a fost si cine a mai fost. Dovezile foto / video sunt un pilon important in promovarea urmatorului eveniment.

Nu te zgarci si nu fi “eftin”
Fiecare munceste intr-un fel sau altul si orice munca are pretul ei. Nu te gandi ca promovarea si continutul foto/video sunt gratis. Nu te gandi ca numedeclub.blogspot.com merge…daca nici bani de domeniu si hosting nu ai…
Nu te gandi ca gasesti o studenta de la comunicare care “merita” sa-si faca practica la tine in bar pe gratis sau ca un suc pe seara ii este de ajuns.
Ea este ieftina, munca ei este ieftina, poate chiar degeaba, iar imaginea afacerii tale arata la fel.

Cand investesti in ceva vrei sa faci si profit, nu? Atunci fa-o ca si cum ai investi in tine, altfel mori. Cand viata ta este pusa in joc vrei sa fii lasat pe mainile unei asistente si ale unui student sau il vrei pe cel mai bun doctor?


Articol preluat de aici.